دل نویس

علم و فرهنگ در حوزه علوم مختلف

دل نویس

علم و فرهنگ در حوزه علوم مختلف

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ق.ظ

معلم "پرتو عشق و حکمت" روزت مبارک

اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد (ص) ، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند .

سلام برتو ای گوهر گرانقدر و ای دُر گرانبهای قله های ایثار و استقامت ، تو با نسیم علم و دانشت طراوت خاصی به این بدن های خواب و نا آگاه ما بخشیدی ، تو باعث شدی تا ما از تاریکی و ذلت جهل بسوی روشنایی وسربلندی علم و از غبار کده بی معرفتی و نا آگاهی بسوی دهکده علم معرفت راه یابیم .

 به راستی اگر تو نبودی چه کسی دستگیر ما دراین طوفان سهم گین زندگانی شده وما را بسوی کشتی پر بار علم و معرفت راهنمایی میکرد . مگر نه این است که تو چراغ راه ما دراین دهکده امتحان و بلکه ظلمت کده غفلت و از خدا بی خبری شدی ، تو که بعنوان یک معلم دلسوز هیچگاه دست پر مهر و محبت ومملواز امیدت را از سر ما برنداشتی و شب وروز به راه درست و صراط مستقیم بودی ، همان راهی که تمام پیامبران الهی وامامان معصوم (ع) تا اخرین نفس شان سعی داشتند مردم را از منجلاب غفلت وانحراف بسو ی رستگاری ابدی سوق دهند و راهی که فلاح ورستگاری ما در آن نهفته است .

پس این تو بودی ای معلم آزاده که آزادی و آزادگی را به ما اموختی و به ما یاد دادی که چگونه با سلاح برنده ایمان خودرا از زنجیر های اسارت و بردگی این دنیای دنی رهانید . سلام ابدی ما نثار گام های استوارتو باد ای معلم عزیز ، تو باعث شدی تا ما آفریدگار حقیقی خودمان را بشناسیم و به دستورا ت او عمل کنیم و با کارهایی خدا پسندانه خودمان بجای نارضایتی او سایه لطف ومهربانی اش را بر سر ما احساس کنیم .

 بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز . بار دیگر روزت مبارک باد .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۳
الهه ملاحسینی

12 اردیبهشت

روز معلم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی